Marketing internetowy

Konkurencja w internecie staje się coraz bardziej zacięta. Coraz więcej firm dostrzega szerokie możliwości tego medium, codziennie powstają też nowe przedsięwzięcia na nie ukierunkowane. Dlatego warunkiem koniecznym osiągnięcia sukcesu jest stosowanie rozmaitych narzędzi e-marketingu. Działania te najlepiej powierzyć profesjonalistom.

W Implico każdy przypadek traktowany jest indywidualnie. Od opracowania strategii, przez dobór narzędzi, po ustalenie szczegółów ich wdrożenia. Dzięki temu ryzyko niepowodzenia jest redukowane do minimum. Innymi słowy, w większości przypadków korzyści (np. wzrost sprzedaży) wielokrotnie przewyższają poniesione na promocję nakłady.

E-marketing

Poniżej przedstawiamy podstawowe, stosowane przez nas narzędzia i techniki e-marketingu.

Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie to działania, zmierzające do podniesienia pozycji strony na liście wyników w wyszukiwarkach, przede wszystkim Google. Ma to ogromny wpływ na liczbę odwiedzin serwisu przez potencjalnych klientów, gdyż często kończą oni przeglądanie wyników już na pierwszej stronie.

Przykładowo, firmie z branży meblarskiej może zależeć, aby odnośnik do jej strony pojawiał się na pierwszej stronie wyników po wpisaniu w wyszukiwarce "meble", "regały" lub "szafy".

Wycena usługi jest zawsze przeprowadzana indywidualnie. Płatność odbywa się dopiero wtedy, gdy strona osiągnie już pożądaną pozycję. Zanim to nastąpi, brak jest jakichkolwiek kosztów!

Więcej o pozycjonowaniu stron oraz porównanie narzędzi w artykule "E-marketing w praktyce. Podstawy".

Reklama kontekstowa (AdWords)

Główną ideą reklamy kontekstowej jest jej wyświetlanie tylko wówczas, gdy może ona zainteresować odbiorcę. Badany jest więc kontekst, w jakim reklama miałaby się pojawić (np. otaczająca ją treść, lokalizacja i język odbiorcy).

Najważniejszym jej rodzajem jest reklama AdWords w wyszukiwarce Google (znana również jako linki sponsorowane). Pojawia się nad oraz obok naturalnych wyników wyszukiwania, w specjalnie oznaczonych boksach. Reklamodawca sam określa, dla jakich słów wpisanych w wyszukiwarce zostanie ona wyświetlona.

Wycena usługi jest zawsze przeprowadzana indywidualnie. Płatność pobierana jest za każde kliknięcie odbiorcy (czyli potencjalnego klienta) w reklamę, powodujące przeniesienie go na stronę reklamodawcy. Możliwe jest ustalenie dziennego limitu kosztów, dni i godzin wyświetlania oraz innych, zaawansowanych parametrów.

Więcej o reklamie kontekstowej oraz porównanie narzędzi w artykule "E-marketing w praktyce. Podstawy".

Marketing mailowy

W obecnych czasach, większość firm, instytucji, osób prywatnych dysponuje co najmniej jedną skrzynką poczty elektronicznej. Dobrze przygotowana i zaadresowana wiadomość e-mail jest więc doskonałym sposobem dotarcia z ofertą, informacją, zapytaniem.

E-mail marketing to następujące działania:

  • Tworzenie lub pozyskiwanie, rozbudowa i zarządzanie bazą adresów e-mail.
  • Przygotowywanie treści wiadomości, dostosowanej do odbiorcy, tak aby z dużą pewnością została przeczytana i spełniła zamierzone cele.
  • Wysyłka wiadomości e-mail, obsługa korespondencji zwrotnej.

Nasze postępowanie jest zawsze zgodne z przepisami i zasadami etyki. Nieumiejętnie prowadzona kampania może bowiem nie tylko poważnie zaszkodzić wizerunkowi, ale także zagrozić odpowiedzialnością cywilną lub karną.

Marketing szeptany i wirusowy

Podejmiemy się zaplanowania oraz wdrożenia działań z pogranicza e-marketingu i e-PR. Pozwolą one na efektywne dotarcie z informacją do szerokiego grona odbiorców, przy zaangażowaniu relatywnie niewielkich nakładów.

Marketing szeptany to działania, polegające na wykorzystaniu bezpośredniego, spontanicznego kontaktu z pojedynczym odbiorcą. Może to być przykładowo, inicjowanie tematów na forum internetowym lub prowadzenie rozmów przy użyciu komunikatora.

Z kolei marketing wirusowy zakłada samoistne rozprzestrzenianie się opublikowanych materiałów wśród grupy docelowej. Może to być więc zabawny film, gra on-line zawierająca motywy ważne dla danej grupy, odpowiednio skonstruowany konkurs, gdzie szanse na wygraną zwiększają się w sytuacji "wciągnięcia" do zabawy kolejnych osób.

Copywriting i naming

Ciekawa, intrygująca, prowokująca nazwa lub tekst promocyjny często warunkuje powodzenie przedsięwzięcia. Naming to tworzenie nazw produktów, usług i innych elementów budujących organizacje. Z kolei copywriting oznacza opracowywanie tekstów reklamowych i ofertowych. Czynności te wymagają nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale również wrodzonych umiejętności oraz kreatywności. Zaufaj więc naszym ekspertom!

Inne formy marketingu

Z chęcią podejmiemy się stworzenia kampanii niestandardowych. W razie pytań, prosimy o kontakt.

All rights reserved © 2018 by implico.pl

Change language: en