Jak przebiega proces budowania kampanii marketingowej w internecie?
Pełna kampania marketingowa opiera się na trzech zasadniczych elementach. Ze względu na indywidualny charakter projektów, dowolny z nich można zarówno pominąć, jak też szczególnie zaakcentować.
W skład kampanii wchodzą następujące działania:
- Przygotowanie spójnego systemu identyfikacji wizualnej.
- Zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej.
- Opracowanie spójnych strategii: e-marketingowej oraz e-PR, wybór odpowiednich narzędzi.
Kolejność planowania i wdrażania wyżej wymienionych działań zależy od indywidualnej specyfiki projektu.
Identyfikacja wizualna
System identyfikacji wizualnej to przede wszystkim logo, jednolita kolorystyka i liternictwo, wzory dokumentów, a także pozainternetowe elementy takie jak wizytówki, oznaczenie odzieży pracowników czy floty samochodowej.
Pierwszy krok to dokonanie przeglądu bieżącego stanu, celem udzielenia odpowiedzi na pytanie: czy obecny system wymaga odświeżenia lub wręcz całkowitej zmiany? Przed przystąpieniem do prac konieczna jest również analiza podstawowych założeń strategii marketingowej (w tym strategii marki) firmy, instytucji czy produktu. W razie konieczności zasady te należy określić na nowo.
Następnym etapem jest stworzenie projektu. Więcej informacji znaleźć można w dziale Identyfikacja wizualna i grafika.
Strona internetowa
Projekt graficzny witryny stanowi element systemu identyfikacji wizualnej, dlatego też powinien w oczywisty sposób do niego nawiązywać (wspólne logo, kolorystyka, liternictwo, symbole).
Proces projektowania i wdrażania serwisu przedstawia osobny artykuł Etapy tworzenia strony internetowej, natomiast ogólny opis oferty zawarty jest w dziale Strony internetowe.
E-marketing oraz e-PR
Zabiegi e-marketingu oraz e-PR można rozpocząć jeszcze zanim strona ujrzy światło dzienne, tworząc na przykład prostą wizytówkę opisującą powstający serwis. Pozwoli to na jego wstępną promocję: działania informacyjne, zbieranie komentarzy (weryfikacja założeń koncepcyjnych), pozycjonowanie.
Po wdrożeniu strony do Państwa dyspozycji pozostaje szeroki wybór narzędzi, opisanych w działach Marketing internetowy oraz Public Relations w internecie (e-PR).